Beweegprogramma hart- en vaatziekten

BEWEEGPROGRAMMA HART- EN VAATZIEKTEN

Bewegen met een hartaandoening

Als u hartproblemen hebt gehad, kunt u goed bij de fysiotherapeut terecht voor revalidatie en training. Bij de afronding van uw hartrevalidatietraject hebt ook u informatie gekregen over het belang van bewegen bij uw hartaandoening.

Bewegen is dé manier om de kans op hart- en vaatziekten te verkleinen. Zonder beweging treden klachten juist eerder op en nemen uw mogelijkheden steeds verder af. Bewegen kan uw leven verrijken. Weet u dat slechts 30 minuten per dag bewegen al veel verschil maakt?

Speciaal voor mensen die in het verleden een hartinfarct hebben gehad, een bypassoperatie, dotteringreep, PCI of hartklepoperatie ondergingen én die moeite hebben hun actieve leefstijl te handhaven is in verschillende fysiotherapiepraktijken het beweegprogramma hart- en vaatziekten ontwikkeld. Tijdens het programma werkt u samen met uw fysiotherapeut om gezond en verantwoord te leren bewegen.

Wat levert het beweegprogramma hart- en vaatziekten u op?

Uw kwaliteit van leven verbetert met een actievere leefstijl. U krijgt een betere conditie en leert verantwoord bewegen. U voelt zich fitter!