Ademhalingstherapie

Ademhalingstherapie: leer beter ademhalen!

Ademhalingstherapie biedt een structurele oplossing voor een verstoring van de ademhaling door stress, onrust of pijnklachten. Symptomen die bij stress, onrust of pijnklachten kunnen optreden zijn:

• duizeligheid
  • hartkloppingen
  • benauwdheid
  • moeite met doorademen

Tijdens de therapie leert u aan de hand van oefeningen een juiste ademhaling toe te passen.

Ademhalingstherapie: oefeningen en advies

Samen met de fysiotherapeut gaat u op zoek naar de oorzaak van de ademhalingsklachten. De fysiotherapeut geeft u ademhalingsoefeningen en u krijgt adviezen die bij uw persoonlijke situatie passen. Door de oefeningen toe te passen, gaat u weer natuurlijk en ontspannen ademhalen.

Wat leert u tijdens ademhalingstherapie?

• U leert hoe u oefeningen in bepaalde situaties kunt toepassen.
  • U leert bewust te worden van uw houding en manier van bewegen.
  • U leert balans te vinden tussen spanning en ontspanning

Alle ademhalingsoefeningen zijn gericht op omstandigheden in het dagelijks leven. U krijgt inzicht in de reactie van uw lichaam op factoren die mogelijk van invloed kunnen zijn op het ontstaan van de klachten. Door de klachten beter te begrijpen en te herkennen, weet u hoe u moet reageren. Uw klachten zullen verminderen of zelfs verdwijnen en ook niet meer terugkeren.