Slaapproblemen

Slaapproblemen komen bij veel mensen voor. Mensen hebben moeite met het inslapen, worden regelmatig wakker en hebben dan moeite met opnieuw inslapen. Dit kan lichamelijke klachten geven zoals hoofdpijn, concentratieproblemen, vergeetachtigheid, somber voelen, angstaanvallen, spier en darmproblemen. Oorzaken kunnen zijn: stress, lichamelijke klachten, angsten, een verstoorde ademhaling, nachtdiensten enzovoort.

Slaapmedicatie is een veel voorgeschreven medicijn. Deze hebben echter vervelende bijwerkingen, zoals het afhankelijk worden van deze medicatie en klachten als sufheid, hoofdpijn en concentratieproblemen. Door de problemen / klachten samen in kaart te brengen met behulp van de anamnese en het invullen van een slaapdagboek kan gekeken worden wat een oorzaak kan zijn en kan gericht advies gegeven worden.