Orofaciale (kaak)fysiotherapie

Orofaciale fysiotherapie / Kaakfysiotherapie

Orofaciale fysiotherapie / kaakfysiotherapie is een verbijzondering binnen de fysiotherapie die zich richt op hoofdpijnklachten, nekklachten en problematiek in het kauwstelsel. Hieronder valt ook duizeligheid en problemen na uitval van de aangezichtszenuw, voor dit laatste kan mimetherapie toegepast worden. Ook voor problematiek na hoofd- hals-oncologie kan orofaciale fysiotherapie van toegevoegde waarde zijn.

Veel (onbegrepen) klachten in het hoofd-, hals-, nek- en/of kaakgebied kan door een orofaciaal therapeut anders bekeken worden, waardoor er wellicht wel een oplossing kan komen voor de klachten.

De klachten waar u aan kan denken om naar een orofaciaal therapeut te gaan zijn:

• Nekklachten
  • Pijn aan of rond het kaakgewricht
  • Afname in de mondopening
  • Knappend kaakgewricht
  • Aangezichtspijn
  • Aangezichtsverlamming (mimetherapie)
  • Pijnlijke of gevoelige tanden of kiezen